Algemene Deelnamevoorwaarden & Privacybeleid
Laatste update op: 01/06/2024
Hieronder vindt u alle informatie over de voorwaarden voor deelname en de verwerking van uw persoonlijke gegevens als onderdeel van het INSIDER klantenbindingsprogramma (“Klantenkaartprogramma”).
Registratie & toepassingsgebied
JC New Retail AG, Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug, telefoon: +49 211 - 95 43 94 51, E-mail: [email protected] (hierna “JC New Retail” of “Programmabeheerder”), beheert dit Klantenkaartprogramma met de volgende programmapartner (“Programmapartner”):
- Peek & Cloppenburg Anson's N.V., Wolstraat 70, 1000 Brussel (“P&C”).
REGISTRATIE VOOR HET KLANTENKAARTPROGRAMMA. U kunt zich online registreren voor het Klantenkaart Programma (via QR-code) op de volgende website: www.peek-cloppenburg.be/myaccount/registration.
Als u zich online registreert voor het Klantenkaartprogramma, registreert u zich door uw online registratieaanvraag in te dienen (door te klikken op de knop “Nu registreren”).
Controleer of uw gegevens correct zijn voordat u ze indient en corrigeer ze in geval van invoerfouten. Uw deelname aan het Klantenkaartprogramma wordt wettelijk bindend als wij u dit per e-mail bevestigen op het door u opgegeven e-mailadres. We slaan de tekst van de overeenkomst op die we u op verzoek kunnen verstrekken. Na een succesvolle registratie wordt automatisch een digitale klantenkaart voor u uitgegeven.
Bij online registratie wordt automatisch een online account aangemaakt op de betreffende website waarop ook uw digitale klantenkaart wordt opgeslagen. U kan ook een plastic klantenkaart aanvragen via uw online account.
Alle klanten ontvangen na een succesvolle registratie een bevestigingsmail met aanvullende informatie.
PERSOONLIJKE VEREISTEN OM IN AANMERKING TE KOMEN. Om in aanmerking te komen voor het Klantenkaartprogramma moet u vóór registratie de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt, inwoner zijn van de Europese Unie, Zwitserland of het Verenigd Koninkrijkniet handelen voor commerciële doeleinden en zonder beperkingen akkoord gaan met deze Algemene Deelnamevoorwaarden.
Opmerking voor inwoners van Duitsland
Houd er rekening mee dat er in Duitsland twee onafhankelijke Peek & Cloppenburg bedrijven zijn met hun hoofdkantoren in Düsseldorf en Hamburg. P&C, de programmapartner gevestigd in Brussel, behoort tot Peek & Cloppenburg KG groep, gevestigd in Düsseldorf, waarvan de woonlocaties te vinden zijn op peek-cloppenburg.de/de/stores.
Contactgegevens klantenservice
Voor vragen over het Klantenkaartprogramma of uw klantenkaart kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [email protected].
Verlies en misbruik van de kaart
De fysieke klantenkaart blijft eigendom van de Programmabeheerder en uw recht op het gebruik van een digitale klantenkaart die aan u is uitgegeven, kan door de Programmabeheerder worden ingetrokken op basis van gegronde redenen. Een aan u uitgegeven klantenkaart is niet overdraagbaar en mag alleen door u worden gebruikt. In geval van verlies of vermoedelijk misbruik van uw klantenkaart, dient u de klantenservice onmiddellijk op de hoogte te stellen.
Mogelijk gebruik
De klantenkaart kan als volgt worden gebruikt bij de deelnemende Programmapartner:
U kunt uw klantenkaart gebruiken in alle P&C Stores van de Programmapartner.
Voor vragen over het gebruik van uw klantenkaart kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Status en jaarlijkse omzet
STATUSNIVEAU. Als onderdeel van het Klantenkaartprogramma kan de Programmabeheerder u statusniveaus toekennen. Het ontvangen van een statusniveau wordt over het algemeen gemeten aan de hand van de aankopen en verkopen die u doet bij de Programmapartner.
Het Klantenkaartprogramma omvat de INSIDER ORANGE, INSIDER SILVER en INSIDER GOLD statusniveaus.
INSIDER ORANJE. Als deelnemer aan het Klantenkaartprogramma ontvangt u over het algemeen het statusniveau INSIDER ORANGE.
INSIDER SILVER. Als u in de laatste 365 opeenvolgende kalenderdagen (“Berekeningsperiode”) in totaal ten minste 500 EUR (inclusief BTW) hebt gekocht bij de Programmapartner in verband met uw klantenkaart, maar minder dan 1000 EUR (inclusief btw), ontvangt u het INSIDER SILVER statusniveau dertig (30) kalenderdagen nadat de drempel is bereikt.
INSIDER GOLD. Als u aankopen hebt gedaan bij de Programmapartner in verband met uw klantenkaart voor een totale waarde van ten minste 1000 EUR (inclusief btw) binnen de Berekeningsperiode, ontvangt u het statusniveau INSIDER GOLD dertig (30) kalenderdagen nadat de drempel is bereikt.
AANKOPEN DIE IN AANMERKING KOMEN VOOR INSIDER STATUSNIVEAUS. Aankopen in EURO die in aanmerking komen voor een statusniveau van de Programmapartner in verband met uw klantenkaart hebben betrekking op een permanente of niet-terugkerende aankoop van alle producten die door de Programmapartner aan consumenten worden aangeboden, met uitzondering van cadeaubonnen, tassen en kledinghoezen.
BEPALING VAN HET STATUSNIVEAU. Aan elke deelnemer van het Klantenkaartprogramma wordt op elk moment slechts één statusniveau toegekend. Het hoogste statusniveau dat aan u is toegekend door de Programmabeheerder in overeenstemming met deze Algemene Deelnamevoorwaarden is doorslaggevend voor het bepalen van het statusniveau dat aan u is toegekend. De rangorde van statusniveaus, in oplopende volgorde, is INSIDER Orange, INSIDER Silver en INSIDER Gold.
DUUR VAN HET STATUSNIVEAU. In tegenstelling tot het INSIDER ORANGE statusniveau dat altijd wordt toegekend, kunnen de INSIDER SILVER en INSIDER GOLD statusniveaus elk voor ten minste twaalf (12) maanden worden toegekend (“Status Level Periode”).
UPGRADE NAAR INSIDER GOLD. Indien u als deelnemer met het reeds toegekende INSIDER SILVER statusniveau de drempel voor het INSIDER GOLD statusniveau bereikt in de Berekeningsperiode voorafgaand aan het verstrijken van de betreffende Status Level Periode, ontvangt u het INSIDER GOLD statusniveau dertig (30) dagen nadat de drempel voor een nieuwe Status Level Periode is bereikt (min. 12 maanden).
DOWNGRADE NAAR INSIDER ORANGE. Als u als deelnemer gedurende de betreffende Berekeningsperiode geen drempelwaarde voor een van de statusniveaus bereikt, ontvangt u het INSIDER Orange statusniveau. Hetzelfde geldt zodra uw respectievelijke Status Level Periode is verstreken zonder dat u een drempelwaarde hebt bereikt tijdens de Berekeningsperiode.
ZACHTE DOWNGRADE NAAR INSIDER ZILVER. Daarentegen ontvangt u als deelnemer met het statusniveau INSIDER GOLD het statusniveau INSIDER SILVER voor een volgende Status Level Periode na afloop van de Status Level Periode waarin de betreffende drempel voor een statusniveau tijdens de Berekeningsperiode niet is bereikt .
INFORMATIE STATUSNIVEAU. U kunt uw huidige status op elk gewenst moment opvragen bij onze klantenservice. Daarnaast kunt u uw huidige status ook bekijken op de betreffende website www.peek-cloppenburg.be/insider, als u daar een klantenaccount hebt en uw klantenkaart in het klantenaccount hebt opgeslagen.
Puntensysteem
AANKOPEN DIE IN AANMERKING KOMEN VOOR INSIDERPUNTEN. Voor uw permanente of niet-geretourneerde aankoop van producten die u door de Programmapartner in de P&C Stores aan consumenten worden aangeboden, kunt u als deelnemer INSIDER-punten verdienen bedrijvengroep, gevestigd in Düsseldorf, waarvan de woonlocaties te vinden zijn op peek-cloppenburg.de/de/stores.
VERZAMELEN VAN INSIDER-PUNTEN. De voorwaarde voor het verzamelen van uw INSIDER-punten is dat u, wanneer u de producten koopt voor het begin van het betalingsproces, ervoor zorgt dat de informatie op uw klantenkaart die nodig is voor het verzamelen van de INSIDER-punten in aanmerking kan worden genomen bij het betalingsproces.
HET VERZAMELEN VAN INSIDER POINTS IN DE WINKEL. In de winkel moet u, afhankelijk van het type betaalproces, als deelnemer ofwel de klantenkaart op een herkenbare manier aan de kassier aanbieden voor overweging in het betaalproces of, in het geval van betaling via een self-service kassa, de klantenkaart eerst laten scannen door het kassasysteem tijdens het betaalproces.
INSIDER-punten verzamelen
INSIDER POINTS VOOR AANKOPEN. Voor elke euro die u betaalt bij onze Programmapartner voor de permanente of niet-teruggenomen aankoop van producten die in aanmerking komen voor het Klantenkaartprogramma in verband met uw klantenkaart, verzamelt u één (1) INSIDER-punt op vertoon van de klantenkaart.
Als u het INSIDER GOLD statusniveau hebt, verdient u twee (2) INSIDER-punten voor elke hele euro.
TEGOED VAN INSIDER-PUNTEN. Opgetelde INSIDER-punten worden over het algemeen na twee (2) kalenderdagen bijgeschreven op uw klantenkaartrekening voor in aanmerking komende aankopen bij de Programmapartner.
AFTREK VAN INSIDER POINTS. Indien u een product retourneert of omruilt waarvoor al INSIDER-punten zijn bijgeschreven op uw klantenkaartrekening, zal het aankoopbedrag of een deel daarvan worden terugbetaald, één (1) INSIDER-punt worden afgetrokken voor elke euro op INSIDER ORANGE en INSIDER SILVER statusniveau en twee (2) INSIDER-punten worden afgetrokken van uw klantenkaartrekening voor elke euro op INSIDER GOLD statusniveau.
Bonus / inwisseling van INSIDER-punten
Als er ten minste tweehonderd (200) INSIDER-punten zijn bijgeschreven op uw klantenkaartrekening, kunt u de bijgeschreven INSIDER-punten of een deel daarvan op elk moment via onze klantenservice omzetten in een bonus.
AUTOMATISCHE INWISSELING. Als u als INSIDER niet al uw verzamelde INSIDER-punten inwisselt, worden de overgebleven INSIDER-punten ten minste eenmaal per kalenderjaar automatisch omgezet in een bonus als er ten minste 200 INSIDER-punten zijn bijgeschreven op uw klantenkaartrekening.
Het volgende geldt zowel voor inwisseling door de INSIDER als voor automatische inwisseling: Voor elke vijftig (50) INSIDER-punten ontvangt u een bonus van vijftig (50) cent. Deze bonus wordt automatisch beschouwd als een korting op uw volgende aankoop in de P&C Store van de Programmapartner. De automatische korting kan dan aan u worden toegekend als u ervoor hebt gezorgd dat de benodigde informatie voor uw klantenkaart in aanmerking kon worden genomen tijdens het betalingsproces voordat u met het betalingsproces begon.
Er wordt geen contante betaling gedaan voor INSIDER-punten of de omgezette bonus.
Score
U kunt uw huidige INSIDER-punten terugvinden op de kassabon wanneer u winkelt in de P&C Store van de Programmapartner. U kunt uw huidige punten ook te allen tijde telefonisch opvragen bij onze klantenservice. Bovendien kunt u uw huidige score ook bekijken op de desbetreffende website www.peek-cloppenburg.be/insider, als u daar een klantenaccount hebt en uw klantenkaart in het klantenaccount hebt opgeslagen.
Voordelen
Aan het betreffende statusniveau zijn verschillende (variabele) voordelen verbonden.
De voordelen kunnen alleen worden gebruikt op vertoon van de klantenkaart of als u een klantenaccount hebt op de betreffende website www.peek-cloppenburg.be/insider, als u daar een klantenaccount hebt en uw klantenkaart hebt opgeslagen in het klantenaccount.
Toepasselijk recht & Geschillen
Op deze Algemene Deelnamevoorwaarden is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze Algemene Deelnamevoorwaarden vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen of Brussel (België).
De eventuele nietigheid van één van de clausules van de Algemene Deelnamevoorwaarden kan in geen geval leiden tot nietigheid van één van de andere clausules.
De EU-Commissie biedt de mogelijkheid om geschillen te beslechten op een onlineplatform dat zij beheert. Dit onlineplatform, dat u kunt vinden onder de externe link https://ec.europa.eu/consumers/odr/, dient als contactpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit online servicecontracten.
De Programmabeheerder is niet verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten en neemt hier ook niet aan deel.
Wijzigingen
De Programmabeheerder behoudt zich het recht voor om deze Algemene Deelnamevoorwaarden met werking voor de toekomst te wijzigen indien een aanpassing noodzakelijk is. Een aanpassing is nodig als de Programmabeheerder de voordelen van het Klantenkaartprogramma wil uitbreiden, als er hiaten in de regels zijn of als veranderingen in de economische of juridische situatie of jurisprudentie een wijziging vereisen. U wordt via e-mail op de hoogte gesteld van wijzigingen of aanvullingen van de Algemene Deelnamevoorwaarden. Ze worden geacht te zijn goedgekeurd als u niet binnen twee (2) maanden na ontvangst van de kennisgeving ten minste in tekstvorm bezwaar maakt. In de kennisgeving van wijzigingen of aanvullingen van de Algemene Deelnamevoorwaarden informeert de Programmabeheerder u over uw recht om bezwaar te maken. In geval van bezwaar kan de Programmabeheerder uw deelname beëindigen door gewone beëindiging (zie “Termijn en beëindiging” hieronder).
Elke materiële wijziging of annulering van een voordeel zal u via e-mail worden meegedeeld ten laatste vier (4) weken voor de respectieve wijziging of annulering.
Termijn en beëindiging
De contractuele relatie voor deelname aan het Klantenkaartprogramma is van onbepaalde duur.
U kunt uw deelname aan het Klantenkaartprogramma op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving opzeggen via e-mail of door de Programmabeheerder op de hoogte te stellen via de desbetreffende knop online. Na ontvangst van de opzegging wordt uw klantenkaartaccount onmiddellijk verwijderd, onder voorbehoud van wettelijke bewaarplichten en het voortdurende legitieme belang van de Programmabeheerder of de Programmapartner bij de opslag ervan, en vervalt de status die u hebt bereikt.
De Programmabeheerder behoudt zich het recht voor om uw deelname aan het Klantenkaartprogramma gewoonlijk per e-mail te beëindigen met een opzegtermijn van vier (4) weken. In het geval van beëindiging door de Programmabeheerder vervalt uw status na het verstrijken van de opzegtermijn.
Tijdens de opzegperiode kunt u echter uw opgebouwde punten blijven gebruiken. Het recht van beide partijen om op te zeggen wegens een gegronde reden blijft onaangetast.
Annulering
Annuleringsbeleid
Als consument heeft u het recht om het contract te herroepen:
Herroepingsrecht
U heeft het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen.
De herroepingstermijn is veertien dagen vanaf de datum waarop de overeenkomst is gesloten.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (JC New Retail AG, Innere Güterstrasse 2, CH - 6300 Zug, telefoon: +49 211 - 95 43 94 51, e-mail: [email protected]) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te herroepen door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief die per post of e-mail wordt verstuurd). U kunt het bijgevoegde modelformulier voor herroeping gebruiken, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om de kennisgeving over de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van herroeping
Als u de overeenkomst herroept, betalen wij u alle potentiële betalingen die wij van u hebben ontvangen terug, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u hebt gekozen voor een ander type levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van deze overeenkomst hebben ontvangen. Voor deze terugbetaling zullen wij hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen; in elk geval zullen voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
- Einde van het herroepingsbeleid -
In overeenstemming met de wettelijke voorschriften informeert de Programmabeheerder u als volgt over het modelformulier voor herroeping:
Voorbeeldformulier voor herroeping
(Gelieve dit formulier in te vullen en terug te sturen als u het contract wilt herroepen).
- Naar: JC New Retail AG, Innere Güterstrasse 2, CH - 6300 Zug, Telefoon: +49 211 - 95 43 94 51, E-mail: [email protected]:
- Ik/wij (*) herroep(en) hierbij de door mij/ons (*) gesloten overeenkomst voor de levering van de volgende dienst: Deelname aan het Klantenkaartprogramma
- Besteld op (*)/ontvangen op (*)
- Naam van consument(en)
- Adres van consument(en)
- Handtekening van consument(en) (alleen in geval van communicatie op papier)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
|
Privacyverklaring
Hier informeren wij u over de gegevensverwerking die wordt uitgevoerd in het kader van uw deelname aan het Klantenkaartprogramma.
Informatie over de verantwoordelijke voor de verwerking
Volgens de gegevensbeschermingswetgeving volgens Art. 26 GDPR, zijn
- JC New Retail AG met zetel gevestigd te Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug, met ondernemingsnummer CHE-114.327.330; evenals
- Peek & Cloppenburg Anson's N.V. met zetel gevestigd te Rue aux Laines 70 / Wolstraat 70, 1000 Bruxelles, met KBO nummer 0476.442.422
gezamenlijk verantwoordelijk (hierna gezamenlijk aangeduid als “Wij” of “Ons”).
Voor dit doel hebben Wij een overeenkomst gesloten in overeenstemming met Art. 26 GDPR. De essentiële inhoud van deze overeenkomst zullen wij u graag op verzoek verstrekken. JC New Retail AG wordt in de EU vertegenwoordigd door Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf.
Beschrijving van het gebruik van gegevens
Verwerking van uw gegevens in verband met uw deelname aan het Klantenkaartprogramma
Wij verwerken uw stamgegevens voor het beheer en de uitvoering van het Klantenkaartprogramma en voor de communicatie in dit kader. Deze gegevens zijn noodzakelijk voor deelname aan het Klantenkaartprogramma en gemarkeerd als een sterretje (*) dat een verplicht veld aangeeft in de klantenkaartaanvraag (titel, naam, adres en e-mailadres). U kunt niet deelnemen zonder deze informatie te verstrekken. Daarnaast kunt u ons optioneel uw geboortedatum en telefoonnummer verstrekken bij uw aanvraag of tijdens uw deelname op vrijwillige basis. U kunt ook deelnemen aan het Klantenkaartprogramma zonder deze aanvullende gegevens te verstrekken, maar dan kunt u mogelijk niet profiteren van alle voordelen, zoals promoties waarvoor reclame wordt gemaakt via een specifiek communicatiekanaal.
Als onderdeel van de deelname aan het Klantenkaartprogramma verwerken we ook transactiegegevens, d.w.z. informatie over (i) uw aankopen bij de Programmapartner (winkelwagentje, voorwerp van aankoop en verkoopgegevens, betaalmethode, klantnummer, datum en plaats van aankoop, eventueel ingewisselde kortingen en coupons); (ii) de aankoop en inwisseling van coupons; en (iii) uw deelname aan het Klantenkaartprogramma, zoals voordelen die worden toegekend als onderdeel van korting- en promotieacties bij de Programmapartners. Wij verwerken uw stam- en transactiegegevens voor de uitvoering van het contract en voor precontractuele maatregelen, zoals het verwerken van uw aanvraag, het verzamelen en verzilveren van INSIDER-punten en de verificatie, voor het bepalen van uw statusniveau, het toekennen van voordelen en om uw aanvragen te kunnen verwerken. De rechtsgrondslag voor deze verwerking is Art. 6 (1) (b) GDPR. Wanneer u deelneemt aan onze evenementen of andere promoties, verwerken wij uw master en transactie gegevens voor de uitvoering en organisatie van deze evenementen en promoties (Art. 6 (1) (b) GDPR).
De rechtsgrondslag voor de verwerking van uw vrijwillig verstrekte basisgegevens (geboortedatum en telefoonnummer) is ons legitieme belang om u een gepersonaliseerde service te kunnen bieden (Art. 6 (1) (f) GDPR).
Als u hebt ingestemd met het ontvangen van onze gepersonaliseerde nieuwsbrief, gebruiken we uw e-mailadres om u gepersonaliseerde nieuwsbrieven te sturen. Voor dit doel verwerken we, naast uw stam- en transactiegegevens om uw aankoopgedrag bij de Programmapartner te analyseren, ook uw interactiegegevens, om u reclame te sturen voor aanbiedingen voor onze producten, promoties, zoals sweepstakes of evenementen, voordelen, zoals kortingsacties, inspiraties en uitnodigingen voor klanttevredenheidsonderzoeken per e-mail die zijn afgestemd op uw persoonlijke interesses. Interactiegegevens zijn gegevens uit uw interactie met ontvangen nieuwsbrieven: Als onderdeel van de nieuwsbriefverzending worden onze nieuwsbrieven voorzien van een pseudoniem. Daarnaast verwerken we uw apparaattype en plaatsen we een trackingpixel in elke nieuwsbrief, waarmee we kunnen bijhouden hoeveel mensen de inhoud van onze nieuwsbrief al hebben geopend. We registreren ook wanneer u onze nieuwsbrieven leest, op welke links u klikt en leiden hieruit uw persoonlijke interesses af. Voor dit doel koppelen we deze interactiegegevens ook aan uw stam- en transactiegegevens. Met de aldus verkregen gegevens creëren we een gebruikersprofiel om de nieuwsbrief af te stemmen op uw individuele interesses. De rechtsgrondslag voor bovenstaande verwerking is uw toestemming in overeenstemming met Art. 6 (1) (a) GDPR.
Na registratie ontvangt u een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres waarin u wordt gevraagd te bevestigen dat u de eigenaar bent van het opgegeven e-mailadres en de gepersonaliseerde nieuwsbrief wilt ontvangen (zogenaamde dubbele opt-in). Aanmeldingen voor de nieuwsbrief en bevestigingen worden geregistreerd om het registratieproces te kunnen bewijzen in overeenstemming met de wettelijke vereisten. Dit omvat het opslaan van de aanmeldings- en bevestigingstijd en uw gebruikte IP-adres. De wettelijke basis is art. 6 (1) (f) GDPR. Ons legitieme belang is het documenteren van de bevestiging van uw opgegeven e-mailadres dat u de nieuwsbrief op dat e-mailadres wilt ontvangen.
Als u geen bezwaar hebt gemaakt en wij uw e-mailadres gebruiken om u reclame te sturen voor onze eigen soortgelijke goederen of diensten, is de rechtsgrondslag ons legitieme belang om u te informeren over dergelijke goederen of diensten (art. 6 (1) (f) GDPR in combinatie met artikel 1, 1° KB 4 april 2003.
Daarnaast verwerken we uw stam- en transactiegegevens en - in het geval van toestemming voor het verzenden van de nieuwsbrief - uw interactiegegevens om u op basis van uw koopgedrag postreclame (geen e-mail) te sturen, aangepast aan uw persoonlijke interesses. De rechtsgrondslag voor de verwerking is ons legitieme belang (Art. 6 (1) (f) GDPR) om u te informeren over actuele aanbiedingen, evenementen en sweepstakes van de Programmapartner en de Programmabeheerder.
Bovendien verwerken we uw stam- en transactiegegevens in het bijzonder voor de volgende doeleinden en om onze volgende legitieme belangen te waarborgen (Art. 6 (1) (f) GDPR): Om juridische claims te doen gelden en juridische geschillen te verdedigen (zakelijke belangen bij juridische verdediging en handhaving), voor gegevensanalyse - inclusief de vorming van klantgroepen en segmentatie door middel van automatische profilering - en de productie van statistieken om producten en diensten te verbeteren (zakelijke belangen bij de ontwikkeling van het Klantenkaartprogramma), voor authenticatie en fraudepreventie (zakelijke belangen bij de bescherming tegen materiële en immateriële schade), voor IT-beveiligingsdoeleinden (zakelijke belangen bij de beveiliging van de eigen systemen) en voor het zo actueel mogelijk houden van uw gegevens (zakelijke belangen bij de juistheid van de gegevens van de deelnemers aan het Klantenkaartprogramma).
Elke aanpassing van onze aanbiedingen aan u, zoals in de vorm van een gepersonaliseerde dienst, of om diensten aan te bieden die zijn afgestemd op uw individuele interesses, is gebaseerd op de vorming van klantengroepen en segmentatie. Voor dit doel creëren we klantengroepen of segmenten op basis van alle transactiegegevens die voor ons beschikbaar zijn, zonder een persoonlijke referentie en zonder een koppeling naar het aan te passen aanbod (profilering). Op basis van het koopgedrag dat we hebben geregistreerd, zoals de producten die u hebt gekocht of het tijdstip van uw aankopen, wijst ons systeem u toe aan de klantgroepen of segmenten die we creëren.
We maken deze klantgroepen en segmenten aan om ons aanbod beter af te stemmen op uw aankoopinteresses en om een meer gepersonaliseerd aanbod voor u te creëren. Er worden geen andere geautomatiseerde individuele beslissingen genomen in de zin van Art. 22 GDPR worden genomen.
Bewaartermijn
We verwerken uw gegevens zo lang als nodig is om aan onze contractuele en wettelijke verplichtingen te voldoen of totdat u uw toestemming intrekt. Wij bewaren master- en contractgegevens, inclusief transactiegegevens met betrekking tot contracten, over het algemeen voor een periode van tien jaar vanaf het einde van het contract. Deze periode kan echter worden verlengd, bijvoorbeeld indien nodig voor bewijsredenen. Als het doel waarvoor uw gegevens zijn verzameld ophoudt te bestaan, worden deze gegevens gewist, tenzij de opslag ervan noodzakelijk is om te voldoen aan commerciële en fiscale bewaartermijnen. De rechtsgrondslag voor de verwerking in het laatste geval is Art. 6 (1) (c) GDPR.
Ontvangers en derde landen
De gegevens worden alleen doorgegeven aan derden die niet de Programmapartner of de Programmabeheerder zijn met uw voorafgaande toestemming of als onderdeel van een gegevensverwerking in overeenstemming met Art. 28 GDPR aan dienstverleners (verwerkers) op basis van instructies en zorgvuldig geselecteerd, zoals datacenters, printers, brievenwinkels of IT-dienstverleners. In het kader van de gegevensverwerking kunnen gegevens worden doorgegeven aan ontvangers in landen buiten de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte (derde landen). In deze gevallen hebben we, bij afwezigheid van een adequaatheidsbesluit van de EU, gezorgd voor passende waarborgen in overeenstemming met de wettelijke vereisten om de bescherming van persoonsgegevens te waarborgen. Details zijn op verzoek verkrijgbaar via onze klantenservice.
Daarnaast zijn we in bepaalde gevallen wettelijk verplicht om persoonsgegevens beschikbaar te stellen aan bevoegde autoriteiten (art. 6 (1) (c) GDPR).
Intrekking van toestemming
U kunt uw toestemming, volledig of voor individuele verwerkingsdoeleinden, te allen tijde met toekomstige werking intrekken door de Programmabeheerder of de Programmapartner hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen (aan de Vertegenwoordiger van JC New Retail in de Unie: Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf, of elektronisch (per e-mail naar [email protected], of met betrekking tot toestemmingen voor de ontvangst van de nieuwsbrief door te klikken op de afmeldlink in de betreffende nieuwsbrief. Dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de reeds uitgevoerde verwerking. Zelfs als u uw toestemming voor het ontvangen van nieuwsbrieven intrekt, kunt u nog steeds deelnemen aan het Klantenkaartprogramma. Houd er echter rekening mee dat individuele voordelen mogelijk alleen per post of e-mail worden ontvangen of ingewisseld.
Bezwaar tegen verwerking
U kunt bezwaar maken tegen elke verwerking die is gebaseerd op ons legitieme belang op grond van Art. 6 (1) (f) GDPR vanwege redenen die voortvloeien uit uw individuele situatie. Als uw persoonsgegevens worden verwerkt voor direct marketingdoeleinden, hebt u het recht om te allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens ten behoeve van dergelijke marketing. Als u bezwaar maakt tegen de ontvangst van reclame voor direct marketing, kunt u nog steeds deelnemen aan het Klantenkaartprogramma.
Uw andere rechten als betrokkene
In overeenstemming met de wettelijke bepalingen hebt u het recht om elke verleende toestemming in te trekken en bezwaar te maken tegen elke betreffende verwerkingsactiviteit (art. 21 GDPR), het recht op informatie (art. 15 GDPR), correctie (art. 16 GDPR), verwijdering (art. 17 GDPR) en beperking van de verwerking (art. 18 GDPR) van uw persoonsgegevens en gegevensportabiliteit (art. 20 GDPR). U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij een bevoegde toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens (Art. 77 GDPR) (of bij een toezichthoudende autoriteit naar uw keuze):
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
+32 (0)2 274 48 00
[email protected]
Contact Privacy
Om uw rechten te doen gelden en voor vragen met betrekking tot gegevensbescherming kunt u contact opnemen met de Programmabeheerder op [email protected] of de vertegenwoordiger van JC New Retail in de Unie via ons aparte contactkanaal voor voornoemde zaken:
Fashion ID GmbH & Co.
(t.a.v. de functionaris voor gegevensbescherming F-ID)
Berliner Allee 2
D-40212 Düsseldorf
Verplichting om gegevens te verstrekken
U bent over het algemeen niet verplicht om ons uw persoonlijke gegevens te verstrekken. Zonder het verstrekken van uw gegevens is deelname aan het Klantenkaartprogramma echter niet of slechts beperkt mogelijk (bijv. geen gepersonaliseerde productsuggesties).